ماساژ صورت و فواید آن

ماساژ صورت و فواید آن

ماساژ صورت و فواید آن

ماساژ صورت موجب افزایش گردش خون در بافتهای چهره و تخلیه سموم از اندانهای آن میشود و در نتیجه شادابی، روشنی، جوانی پوست و ماهیچه های آن را در پی دارد.

همچنین ماساژ صورت می تواند در تقویت پوست و کاهش چین و چروک صورت بسیار تاثیر گذار باشد. یک ماساژ صورت خوب باعث کاهش استرس می شود و میتواند احساس ناب آرامش را به فرد انتقال دهد. ماساژ صورت را میتوان هر روز صبحها یا شب قبل از خواب انجام داد. این کار با رعایت موارد منع ماساژ، هم میتواند توسط خود شخص انجام شود هم میتواند به متخصص آن واگذار شود. که در اینجا آموزش بخشی از آن را برای شما به تصویر کشیدیم.

 

مرحله اول:

شستشوی کامل صورت با آب گرم و پاک کردن آرایش و هرگونه مواد شیمیایی از روی پوست صورت و خشک کردن آن.

 

مرحله دوم:

 اعمال روغن یا مرطوب کننده یا فرمولهای ترکیبی مورد علاقه ی شخص. این کار ضمن خواص روغن برای پوست، کمک میکند دست شما به راحتی روی پوست صورت حرکت کند و مانع کشیده شدن پوست شود. در ماساژ صورت برای پوستهای خشک میتوان از روغن نارگیل، آرگان یا زیتون بعلاوه دو سه قطره اسانس اسطوخدوس استفاده کرد. همچنین برای پوستهای متوسط میتوان از روغنهای بادام شیرین، روغن بادام تلخ یا روغن جوجوبا بعلاوه دو یا سه قطره اسانس اسطوخدوس استفاده کرد. همینطور میتوان در ماساژ صورت برای پوستهای چرب از روغن جوجوبا یا انواع مرطوب کننده یا فرمول ترکیبی مورد علاقه ی شخص استفاده کرد.

اعمال روغن

 

مرحله سوم:

انجام حرکات دورانی با انگشتان روی نقاط مشخص شده. این کار در ماساژ صورت موجب گردش خون و غذا رسانی به بافتهای زیر پوست و شاداب تر شدن ماهیچه ی گونه میشود. این تکنیک در ماساژ صورت بهتر است دو دقیقه تکرار شود.

 

مرحله چهارم:

انجام حرکات دورانی با انگشتان روی گیجگاه و پیشانی. این تکنیک در ماساژ صورت جهت رفع سردرد و بهبود گردش خون در ناحیه گیجگاهی و پیشانی، همچنین رفع چین و چروک روی پیشانی می باشد. این تکنیک بهتر است دو دقیقه تکرار شود.

 

مرحله پنجم:

انجام حرکت دورانی انگشتان دور چشم. این تکنیک در ماساژ صورت جهت رفع خستگی چشمها و رفع گودی و تیرگی زیر چشمها، از پایین پلک پایین شروع میشود و بعد از گذر از روی ابرو در انتهای ابرو خاتمه پیدا میکند. این تکنیک بهتر است دو دقیقه تکرار شود.

 

مرحله ششم:

حرکت رفت و برگشتی انگشتان زیر چشم. این تکنیک نیز در ماساژ صورت جهت رفع خستگی و گودی و تیرگی زیر چشمها انجام میشود که مدت آن نیز بهتر است دو دقیقه تکرار شود.

 

مرحله هفتم:

انجام حرکت رفت و برگشتی انگشتان روی پیشانی. این تکنیک در ماساژ صورت جهت رفع سردرد و رفع چین و چروکهای روی پیشانی انجام میشود که کل پیشانی در این ماساژ باید پوشش داده شود. این تکنیک هم بهتر است دو دقیقه تکرار شود.

 

مرحله هشتم:

انجام حرکت کشیدن انگشتان از مرکز پیشانی به طرفین. این تکنیک علاوه بر انتقال حس آرامش بسیار زیاد، جهت رفع سر درد و رفع چین و چروک پیشانی و خط اخم میباشد که در آن هر چهار انگشت با پیشانی تماس دارند و از مرکز پیشانی به سمت گیجگاه کشیده میشوند. این حرکت هم بهتر است دو دقیقه تکرار شود.

 

مرحله نهم:

انجام حرکت دورانی وسیع روی صورت. این تکنیک در ماساژ صورت با دخالت هر چهار انگشت انجام میشود به صورتی که حرکت انگشتان از روی استخوان فک شروع شده، از کنار لب و بینی میگذرد و مجدد به استخوان فک برمیکردد. این حرکت نیز بهتر است دو دقیقه تکرار شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *