کمردرد، پا درد و فرآیند شکل گیری آن

کمردرد، پا درد و فرآیند شکل گیری آن

اسید لاکتیک:

اسید لاکتیک، از سوخت و ساز ناقص کربوهیدرات کنار بافت ماهیچه اسید لاکتیک تولید میشود. احساس درد و گرفتگی در ماهیچه بعد از فعالیت ورزشی سنگین نیز از تولید همین اسید نشات میگیرد که معمولا موجب کمردرد، پا درد، یا احساس درد در سایر بافتهای ماهیچه ای بدن میشود. کمردرد و پا درد بعد از یک کوهنوردی چند ساعته یا یک بازی فوتبال یا پیاده روی طولانی نیز نمونه ای از لاکتیکه شدن ماهیچه هاست.

اسید لاکتیک

 

افرادی که بیشتر در معرض آسیبهای ناشی از تولید اسید لاکتیک قرار دارند:

افرادی که شغل یا حرفه ی آنها ایجاب میکند که مدت طولانی از روز را در یک حالت خاص قرار داشته باشند مانند خیاطها، ساعت سازها، آرایشگرها، راننده ها، و اغلب کارمندان که ساعات زیادی را پشت میز مینشینند در معرض بیشتری از آسیبهای ناشی از تولید اسید لاکتیک هستند. بطور مثال اگر از  یک کارمند پشت میز نشین سوال کنید، از درد در ماهیچه ذوزنقه ای یا کول و ماهیچه های گودی کمر  و کمردرد شکایت میکند. همچنین اگر از یک آرایشگر سوال کنید از کمردرد و درد در ناحیه پاها برای شما میگوید. این قبیل دردها نتیجه ی ساعات زیادی از روز را در یک حالت قرار داشتن بدن است که با مرور زمان و عدم پیشگیری توسط ماساژ درمانی یا حرکات اصلاحی و ورزش، موجب پیدایش دردی کهنه  مانند کمردرد یا پا درد در بدن می شود.

کمردرد در کارمندان

تخلیه ی اسید لاکتیک با ماساژ درمانی:

ماساژ درمانگر یا کایروپراکتور با استفاده از تکنیکهای کششی و اعمال فشار روی نقاط خاصی در شیار اتصال بافت ماهیچه با سایر بافتها، موجب هدایت اسید لاکتیک به کانالهای لنفاوی شده , پس از آن وارد مثانه و در نهایت باعث تخلیه آن از طریق ادرار میشود. علاوه بر فواید بسیار ماساژ درمانی، یکی از مزیت آن بر سایر درمانها بدون عوارض بودن کامل آن است، ضمن در نظر گرفتن موارد منع ماساژ.  این تکنیک توسط ماساژ درمانگر به سادگی موجب بر طرف شدن کمردرد یا پا دردها بعد از فعالیت ورزشی میشود.

تخلیه اسید لاکتیک

تخلیه اسید لاکتیک در ورزشکاران:

تمامی ورزشکاران در آموزشهای ورزشی خود با واژه ای آشنا می شوند به نام سرد کردن بدن بعد از تمرین که شامل حرکات کششی و دویدن در تایم کوتاه که ضربان قلب را برای یک مدت کوتاه بالا ببره. این تکنیک علاوه بر بازگرداندن بدن به حالت قبل و برداشتن تنش ها و هیجانات حاصل از ورزش از جسم و روان ورزشکار، موجب تخلیه اسید لاکتیک از بدن شخص نیز میشود.

سرد کردن بدن

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *