گرفتگی تریگر پوینت

گرفتگی تریگر پوینت

گرفتگی تریگر پوینت

گرفتگی تریگر پوینت یکی از متداولترین گرفتگیهای عضلانی میباشد که با درد و اسپاسم همراه است. گرفتگی تریگر پوینت علتهای متفاوتی میتواند داشته باشد که در اینجا به چند نمونه از آن اشاره میکنیم.

تارهای عضلانی گاها به دلیل کمبود مواد معدنی یا انباشته شدن مواد زائد بین تارهای عضلانی یا هایپرتروفی شدن عضله، از حالت خود خارج شده یا روی یکدیگر دچار پیچ خوردگی میشوند که این حالت مانع رسیدن مواد غذایی و دفع سموم در عضله شده و در نتیجه باعث تولید درد و اسپاسم میشود.

نقاط ماشه ای

تریگر پوینت اگر در مسیر تارهای عصبی قرار بگیرد موجب خلل در کار عصب شده و باعث انتشار درد به نقطه ی دیگری از بدن میشود به همین خاطر به عارضه ی تریگر پوینت در اصطلاح نقاط  ماشه ای هم گفته میشود زیرا با برطرف شدن این گرفتگی فشار و درد گاها از روی عضلات مجاور هم برداشته میشود. گرفتگی تریگر پوینت معمولا قابل لمس نیست مگر توسط ماسور با تجربه ولی از علائمی مانند درد نقطه ای در عضله، انتشار درد از نقطه ای به نقطه ی دیگر، اسپاسم و… میتوان آن را تشخیص داد.

درمان گرفتگی تریگر پوینت

در برطرف کردن تریگر پوینت نیازی به استفاده از روغن نیست، در این مورد ماسور برای درمان با توجه به جهت تارهای عضلانی عضو آسیب دیده معمولا از تکنیک فریکشن استفاده میکند که برای چند ثانیه با درد همراه است و چاره ی دیگری هم جز این نیست و بعد از چند ثانیه درد به کل برطرف شده و فرد برای پیشگیری از گرفتگی مجدد  باید چند روز حرکات اصلاحی انجام دهد.

در ادامه بخوانید: آموزش ماساژ

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *